Santorini

Popis výletů po Santorini od Marie Pokorné. Podívejte se také na popis Santorini a dovolenou na Santorini.

Hned druhý den jsme vyšlápli sedlem mezi Mesa Vouno a Profitis Ilias a prošli antickou Théru. Byl odtud nádherný pohled jak na Perisu, tak Kamari a vůbec na celý ostrov.Sešli jsme do Kamari a po vykoupání došli promenádou téměř až k letišti vydali se zpět stejnou cestou do Penisy. Na zpáteční cestě nás zlákal kostelík Panaghia Katefiani ve skalním převisu nad Perisou.

Další den nás čekalo Emporio a odtud po návrší s pozůstatky větrných mlýnů jsme sešli rozsáhlými vinohrady až na známou pláž Vlychadu. Kolem moře zpět v zapadajícím slunci. Podnikli jsme i výlet lodí, které organizují cestovky a s návštěvou Nea Kameni, Paleia Kameni, Thirásia a Oia.Uchváceni kalderou a městy,jak cukrovými čepicemi nad ní. Jelikož se mi v Oie vybila baterka u kamery a nemohla pořídit žádný záznam, umínila jsem si, že se tam ještě jednou vrátím. Chtěli jsme půjčit proto jízdní kola. A ostrov projet až do Oiy, což bylo nějakých 26km. Půjčoven s auty, skůtry a čtyřkolkami ve městečku bylo sice mnoho, ale pouze v jedné jsme našli jízdní kola. Mladík nám však ukázal na mapě trasu pouze několika km kolem moře, na kterou mohou cyklisté.Proto jsme to zamítli a nechali to uležet. Další den jsme se váleli u moře a užívali si krásné vody. To už jsem ale v hlavě střádala plány na cestu dalšího dne, kdy jsem donutila mého muže, aby se mnou vylezl na nejvyšší vrchol Santorini - Profitis Ilias. Drápali jsme se nahoru cestou necestou, ale byli jsme odměněni krásnými panoramatickými pohledy. Klášter stojící na vrcholu však slouží vojenským účelům. Horší byla cesta zpátky. Po skálách jsme dolů nechtěli a tak jsme se neplánovaně dostali do krásného Pyrgosu, odtud do Kamari a přes masiv opět do Penisy. Byla již téměř tma, zlákalo nás ale ještě moře.

Cestu do Oiy jsme nakonec podnikli kombinací autobusu do Firy a odtud pěšky stezkou nad kalderou přes Firostefani, Imerovigli na vrchol kopce Mikro Profitis Ilias do Oiy. Pořídila jsem si vytoužené záběry, počkali na západ slunce a autobusem se vrátili zpět. Bylo to super. Mrzí mě, že jsme minuli městečko Foniku. Kykládská kultura ostrova mě uchvátila. Nejsem tak zdatná řidička, proto jsem si netroufala půjčit ani skůtr či čtyřkolku, kterou mi mimo jiné rozmluvila naše delegátka. Když si ji ale zapůjčili sousedé a viděla jsem, jak se pohybuje šnečím tempem, myslím si, že bych ji také ukočírovala. Je ale fakt, že pěšky všechny tyto krásy člověk vnímá úplně jinak.A tak jsme si ještě jednou pro velký úspěch vylezli na Mesa Voumo a pokochali se nádherou a tím skončilo naše putovámí po Santorini.

Jednotlivé řecké ostrovy:

© 2005 - 2023 recke-ostrovy.rovnou.cz, Dušan Janovský, info@rovnou.cz, FB, +420 732 746 901